ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΤΑ ΝΙΚΕΣ ΣΤΟ ΡΑΛΛΥ ΤΡΟΟΔΟΣ, Ο ΟΔΗΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑΡ ΚΕΡΔΙΣΕ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ ΤΟ ΡΑΛΛΥ ΚΥΠΡΟΣ

Έριξε άλλο ένα κάστρο ο Αλ-Ατίγια

Την πρώτη νίκη της καριέρας του στο FxPro Ράλλυ Κύπρος πανηγύρισε το Σάββατο ο Νάσερ Αλ-Ατίγια που έφερε το Ford Fiesta της Barwa πρώτο στη ράμπα τερματισμού στη Γερμασόγεια. Μετά από επτά νίκες στο Ράλλυ Τρόοδος ο οδηγός από το Κατάρ είχε βαλθεί τα τελευταία χρόνια να ρίξει και το κάστρο του εθνικού μας αγώνα, όπου παραδοσιακά δεν τα πήγαινε καλά, είτε για το Μεσανατολικό είτε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Απέτυχε το 2007 και το 2008 να κερδίσει, τα κατάφερε όμως φέτος, αφήνοντας δεύτερο το Skoda Fabia του Λιβάνιου Ρότζερ Φεγκάλι. Ακολούθησε η εθνική Τσεχίας, με τον άτυχο του αγώνα Μάρτιν Πρόκοπ να συμπληρώνει το πόντιουμ, τον συμπατριώτη και teammate του Γιάρομιρ Τάραμπους να μένει πίσω του (αμφότεροι με Ford Fiesta). Πέμπτος και πρώτος Κύπριος ο Νίκος Θωμά με το Peugeot 207 S 2000 της ιταλικής Munaretto, μειώνοντας στους 6 βαθμούς της διαφοράς από τον Τιγγιρίδη στο τοπικό πρωτάθλημα. «Ελπίζω να κάνω περισσότερους αγώνες με αυτοκίνητο S 2000», είπε ο Νίκος, νικητής του Ράλλυ Κύπρος το 2008. Έκτη θέση για τον έμπειρο Τσέχο Ρόμαν Κρέστα που ήταν πρώτος μεταξύ των πληρωμάτων που δεν οδηγούσαν αυτοκίνητο προδιαγραφών S 2000, καθώς ολοκλήρωσε τον αγώνα στο μπάκετ ενός Mitsubishi Lancer Evo IX.

Δεύτερος Κύπριος και έβδομος γενικής ο Χαράλαμπος Τιμοθέου. «Είμαι χαρούμενος, είχα έναν χρόνο να αγωνιστώ», είπε ο νικητής του αγώνα το 2007. Ο Τιγγιρίδης ήταν όγδοος και τρίτος Κύπριος. Χρειάζεται πλέον 5 βαθμούς στον τελευταίο αγώνα ώστε να πανηγυρίσει τον εγχώριο τίτλο για δεύτερη φορά. Τέταρτος Κύπριος και δέκατος γενικής ήταν ο 19χρονος Πανίκος Πολυκάρπου. Τιμοθέου, Τιγγιρίδης, και Πολυκάρπου έτρεξαν με Mitsubishi Lancer, ενώ μαζί με τον Θωμά ήταν τα μέλη της ομάδας επίλεκτων της Petrolina. Η εταιρεία ήταν χορηγός του αγώνα, όπως και οι FxPro, ΚΟΤ, LTV, Skoda, Coca Cola Zero, οι Δήμοι Γερμασόγειας και Λεμεσού καθώς και ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων.

Στην ένατη θέση τερμάτισε ο Μίσφερ Αλ-Μάρι από το Κατάρ, οδηγώντας Subaru Impreza N16. Χρειάζεται απλά να τερματίσει στον τελευταίο γύρο του Μεσανατολικού Πρωταθλήματος Ράλλυ στο Ντουμπάι, ώστε να κερδίσει τον τίτλο για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ο Καρλ Κρούντα με Suzuki Swift S1600 κέρδισε τη δικίνητη κατηγορία, ενώ ο δεύτερος Χάρι Χαντ (Ford Fiesta) πήρε τίτλο στα 2WD του IRC. Η μοναδική γυναίκα οδηγός του αγώνα, Μπούρσου Τσετίνκαγια, ήταν τελικά 15η με το Peugeot 207 S 2000, έχοντας όγδοο καλύτερο χρόνο σε τρεις ειδικές διαδρομές. Η Τουρκάλα είχε προβλήματα με σπασμένα ελαστικά το πρωί της Παρασκευή, όμως το απόγευμα αλλά και το Σάββατο έδειξε μέρος των ικανοτήτων της, ειδικά στις χωμάτινες διαδρομές, όπου είχε τις καλύτερες της επιδόσεις. Ανέβηκε μέχρι την ενδέκατη θέση αλλά είχε πρόβλημα στην τελευταία διαδρομή με το σύστημα διεύθυνσης.

Η νίκη του Αλ-Ατίγια και η δεύτερη θέση του Φεγκάλι αποκτούν ιδιαίτερη αξία επειδή σημειώθηκαν επί των ευρωπαίων πρωταγωνιστών του IRC, στην πρώτη αναμέτρηση των δυο μερών με ίδιου τύπου αυτοκίνητα. Ο Πρόκοπ είναι τα δυο τελευταία χρόνια πρωταθλητής στο WRC, στις κατηγορίες Junior και S 2000, αντίστοιχα. Το FxPro Ράλλυ Κύπρος ήταν ο τελευταίος φετινός γύρος του ανερχόμενου πρωταθλήματος IRC - δεύτερου τη τάξει διεθνούς πρωταθλήματος που περιλαμβάνει 12 γύρους σε δυο ηπείρους - και προτελευταίος του Μεσανατολικού και του Παγκύπριου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Του χρόνου θα διεξαχθεί 3-5 Νοεμβρίου, πάλι στα πλαίσια του IRC.

ΣΕ ΣΥΝΤΟΜΙΑ

- Ο Αλ-Ατίγια έγινε ο πρώτος Άραβας που κερδίζει αγώνα του IRC, στα τέσσερα χρόνια ζωής του θεσμού. Αλλά και ο δεύτερος που κερδίζει τον εθνικό μας αγώνα, καθώς το 1995 είχε κερδίσει ο Λιβάνιος «Μπαγκίρα».

- Πέντε ειδικές διαδρομές κέρδισε ο Αλ-Ατίγια, από τέσσερις οι Μπουφιέ και Πρόκοπ ενώ μια πήρε ο Φεγκάλι. Ο αγώνας κάλυψε συνολικά 849,12km εκ των οποίων τα 236,64km ήταν οι 14 ειδικές διαδρομές μικτής επιφάνειας, με την αναλογία χώματος – ασφάλτου στο 50-50.

- Μια τρίτη θέση στην Ε.Δ.2 ήταν η καλύτερη επίδοση του Θωμά, που πλασαρίστηκε μερικές φορές και στην τέταρτη θέση.

- Η ειδική διαδρομή της Γαλαταριάς ήταν η ταχύτερη του αγώνα, αν και δεν ήταν αμιγώς ασφάλτινη όπως η Άλασσα. Στο δεύτερο πέρασμα ο Νάσερ Αλ-Ατίγια πέτυχε μέση ωριαία ταχύτητα 91.59km/h που ήταν και η ψηλότερη του αγώνα και σημειώθηκε στην τελευταία διαδρομή.

- Από τα 40 πληρώματα που πήραν εκκίνηση, το πρώτο σκέλος ολοκλήρωσαν τα 28. Οι εννιά επέστρεψαν στο δεύτερο σκέλος. Τον αγώνα ολοκλήρωσαν τελικά 25.

- Ο αγώνας υποστηρίζει το Colin McRae Vision έτσι όλα τα χρήματα από τις πωλήσεις αναμνηστικών θα πάνε στο ίδρυμα «Ελπίδα», καθ’ υπόδειξη του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου. Για τον σκοπό αυτό είναι στην Κύπρο ο πατέρας του αείμνηστου Κόλιν, Τζίμι ΜακΡέι, νικητής στον αγώνα μας το 1983.

- Την Κυριακή στις 10:30 ξεκινάει η Love Cyprus Golden Stage με τη συμμετοχή 37 πληρωμάτων που διεκδικούν έπαθλα 150.000 ευρώ. Ο αγώνας θα μεταδοθεί ζωντανά από την Eurosport και την LTV στις 12:00 και στις 15:00, ώρα Κύπρου.

- Το βράδυ της Κυριακής (19:30) στο Le Meridien θα γίνει το ετήσιο Gala Dinner του IRC που θα κινηματογραφηθεί και θα προβληθεί από την Eurosport στο τέλος του έτους. Για τον σκοπό αυτό οι πρωταγωνιστές της χρονιάς είναι στη Λεμεσό.

Τρίτη μέρα και προβλήματα

Την Παρασκευή οι Πρόκοπ και Αλ-Ατίγια αντιμετώπισαν προβλήματα, ο πρώτος με σπασμένο άξονα από την υπερειδική και ο δεύτερος με το πίσω αμορτισέρ και σκασμένα ελαστικά. Δέχτηκαν ποινή 20 και 10 δευτερολέπτων, αντίστοιχα. Ο Πρόκοπ μπήκε στην τελευταία μέρα με προβάδισμα 12.1 δευτερολέπτων, όμως ένας σπασμένος άξονας στη δεύτερη ε.δ. της μέρας του κατέστρεψε τον αγώνα. Ο Αλ-Ατίγια έκανε λάθος επιλογή ελαστικών το πρωί, ενώ είχε πρόβλημα στη μετάδοση του Fiesta, έτσι τον έπιασε τον Φεγκάλι. Όμως στο τελευταίο loop ο Άραβας κόλλησε το γκάζι στο πάτωμα μέχρι και την τελευταία ειδική και εξασφάλισε τη νίκη. Τελικώς επιβεβαιώθηκε πως τον αγώνα δεν θα κέρδιζε ο πιο γρήγορος αλλά αυτός που θα είχε την καλύτερη στρατηγική, διαφυλάσσοντας παράλληλα το αυτοκίνητο. Την τελευταία μέρα εγκατέλειψε ο πολύ γρήγορος Μπουφιέ, που έσπασε τον τροχό κτυπώντας ένα βράχο την πρώτη μέρα, χάνοντας 25 λεπτά. Εκτός και ο Βραζιλιάνος Ολιβέιρα, με το σπασμένο σύστημα διεύθυνσης. Εγκατάλειψε την Παρασκευή ο Φραντς Βίτμαν με σπασμένο τροχό. Οι τρεις έτρεχαν με Peugeot 207 S 2000. Εκτός αγώνα με σπασμένο κινητήρα από την πρώτη μέρα ο Νορβηγός Αντρέας Μίκελσεν.

Ο αγώνας των Κύπριων

Από την αρχή ο Θωμά τέθηκε επικεφαλής, κτυπώντας μέχρι και πόντιουμ όμως είχε ατυχίες στο πρώτο loop της Παρασκευής που του στέρησαν το όνειρο και τον έριξαν πολύ πίσω. Σύντομα αποκατέστησε την τάξη, «καθαρίζοντας» την πρωτιά μεταξύ κυπριακών πληρωμάτων. Στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα ήταν πίσω του ο Τιγγιρίδης, όμως την τελευταία μέρα είχε σκασμένο ελαστικό και έτρεχε χωρίς άντιλακ, πέφτοντας πίσω από τον Τιμοθέου. Εξαιρετικό αγώνα έκανε ο Σάββας Σάββα, που εγκατέλειψε με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων το βράδυ της Παρασκευής και επέστρεψε υπό το καθεστώς SupeRally. Ήταν τελικά πέμπτος Κύπριος, με έκτο τον Δώρο Λουκαΐδη, στον πρώτο του διεθνή αγώνα ράλλυ.

Το υπερθέαμα στο λιμάνι

Η μήκους 2,45km ασφάλτινη υπερειδική στο νέο λιμάνι Λεμεσού, πρώτη στην ιστορία του εθνικού μας αγώνα ήταν δίχως αμφιβολία η ατραξιόν της διοργάνωσης. Επαναλήφθηκε δυο φορές υπό το φως των προβολέων, την Πέμπτη μετά την εκκίνηση, μπροστά σε ασφυκτικά γεμάτες εξέδρες από πέντε χιλιάδες θεατές αλλά και το βράδυ της Παρασκευής. Τόσο οι πλαγιολισθήσεις όσο και οι αναμετρήσεις των πληρωμάτων ανά ζεύγη κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον, δίνοντας μια πρωτόγνωρη γεύση στο FxPro Ράλλυ Κύπρος.

Τηλεοπτική υπερπαραγωγή

Υπήρχαν στιγμές που οι ζωντανές μεταδόσεις (προϊόν της συνεργασίας Eurosport και LTV) έκοβαν κυριολεκτικά την ανάσα, ειδικότερα ορισμένα κοντινά πλάνα από το ελικόπτερο, που έδεναν με αυτά των καμερών εντός των αυτοκινήτων. Βγήκε δυο φορές ζωντανά η ειδική διαδρομή των Αγίων Βαβατσινιάς την Παρασκευή, με το χωριό τα φτάνει σε 170 εκατομμύρια σπίτια, καθώς τα αγωνιστικά διέρχονταν μέσα από τους στενούς του δρόμους. Το Σάββατο μεταδόθηκαν ζωντανά τα δυο περάσματα από τη Γαλαταριά. Η εικόνα της Κύπρου έφτασε μέσω της Eurosport στα πέρατα της γης, σε μια διαφήμιση για το νησί ανεκτίμητης αξίας.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ